Pages

Sep 6, 2013

Sains Dan Islam

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera . Mungkin benda ini saya perasan atau semua orang dah tahu . Hakikatnya Sahabat saya yang menyedarkan saya tentang hal ini ; Azim Farhan


"Dan (sebahagian dari dalil yang tersebut ialah) matahari; ia kelihatan beredar ke tempat yang ditetapkan baginya; itu adalah takdir Tuhan yang Maha Kuasa, lagi Maha Mengetahui;"
(Yaa Siin 36:38)

Percaya atau tidak jika kita baca tafsir secara sepintas lalu kita akan perasan bahawa Allah bersabda dan menerangkan  "
matahari; ia kelihatan beredar ke tempat yang ditetapkan baginya"  Secara logik fakta sains yang kita gunakan hari ini kita tahu bahawa Matahari tidak bergerak . Bumi dan Planet yang lain sahaja bergerak dalam Laluannya . Tapi jika kita lihat Allah berFirman Matahari kelihatan beredar ke tempat yang ditetapkannya . Persoalannya sekarang ini adakah fakta yang kita gunakan hari ini adalah SALAH ? kerana Mustahil Al-Quran MENIPU . Al-quran diturukan sebagai petunjuk . 

Perkara ini yang merungsingkan . Kata cikgu kita terpengaruh dengan Fakta Barat yang sengaja menipu kita . Wallaualam :D 

 

0 Orang Kata:

Post a Comment