Pages

Jun 3, 2013

CERPEN : Blok 3310 - Misteri Kehilangan Jantung


            Hujan turun dengan lebat di kawasan perumahan Emely seorang pelajar sekolah menengah yang berminat dengan penyiasatan dan bercita-cita menjadi detektif . Hujan yang turun itu adalah hujan permulaan semua misteri di blok Apartment dihadapan rumahnya , BLOK 3310 , blok 4 tingkat ini sudah lama tidak didiami kerana sering barlakunya gangguan makhluk misteri di blok itu . Blok 3310 ini juga tempat berlakukanya kes bunuh yang sehingga kini belum dapat diselesaikan oleh pihak polis . Walaupun rumah Emely berhadapan dengan Blok itu , dia tidak merasa takut dan mengganggap cerita hantu dan misteri dirumah itu hanyalah rekaan orang tua-tua untuk mengelakkan anak mereka masuk keKawasan Blok itu . Imbas kembali didalam pengkalan data kes Polis Diraja Malaysia , kes Pembunuhan Ngeri 3310 yang melibat sekeluarga dibunuh kejam dan mayat mereka diCINCANG . Lebih mengerikan sekeluarga 3 beranak yang mati dicincang itu berada dalam keadaan pelik kerana ketika-tiga mayat mereka dijumpai dalam keadaan baring dan JANTUNG mereka tidak dijumpai . Polis mengtakrifkan kes ini adalah kes bunuh kerana menurut saksi keluarga ini ada berhutang dengan Ahlong . Kes pada tahun 2000 itu ditutup oleh pihak polis dan kawasan perumahan Blok 3310 ditinggalkan dan mulai malam seminggu selepas kes ditutup , terdapat bunyi bising dan kelibat aneh dirumah itu .

                     Emely dengan berani telah membuat kajian mengenai kes itu , dia mendapatkan data dari bapa saudarnya Isn.Kamarudin seorang anggota polis yang terlibat dalam kes itu pada tahu 2000 , menurut bapa saudaranya mayat mereka bertiga dirumah itu selepas dicincang , suspek meletakkan kembali anggota badan mereka ditempat asal kecuali Jantung mereka hilang entah kemana . Emely merasakan perkara ini pelik dan mengambil keputusan untuk memasang kamera InfraMerah di dalam rumah yang berlakunya kes pembunuhan itu pada tahun 2000 . Pagi Sabtu Emely curi-curi keluar dan masuk kerumah tersebut di Aras Bawah Blok 3310 . Setelah selesai memasang kamera dan meletakkan siaran atas talian dan memeriksa rumah itu dari bilik tidurnya . Malam pertama kajian dilakukan , Emely mendegar suara pintu rumah tersebut diketuk berulang kali namun kamera tidak dapat mengesan apa-apa , Hari kedua hingga hari Ke-empat Emely masih menunggu dari ruang biliknya sambil menyiapkan kerja rumahnya . Pada hari yang ke-Lima pulangnya dari sekolah , Emely melihat sesuatu yang pelik , Kedudukan pandangan Kamera yang dipasangnya telah diubah . Emely membezakan kedudukan kamera yang dihalakan keruang bilik tempat mayat dijumpai pada hari pertama dengan keduduakan kamera pada hari yang kelima seolah-olah diubah kerana kedudukan Kamera pada hari yang kelima menghala kedapur .

                       Keadaan ini menghairankan Emely dan mengambil keputusan untuk membiarkan kamera disitu dan cukup seminggu dia akan kembali kerumah itu untuk mengambil semua kamera yang diletakkannya disitu. Hari yang keenam , pada malam Sabtu itu Emely perasaan ada kelibat seseorang lelaki bertopeng memegang pisau dan menghala keKamera itu dan memecahkan kamera itu dan berkata "Kita Sudah Diketahui Masanya Balas Dendam" . dan siaran terputus dan Emely dengan berani mengambil keputusan keluar dari rumah pada Jam 9.30 malam dan berlari ke BLOK 3310 untuk menangkap siapakah yang memecahkan kamera itu . Setibanya disana dia terhidu bau busuk dari rumah itu dan di melangkah masuk ke dalam rumah itu dan melihat kameranya sudah rebah kebumi dan Emely terkejut melihat lelaki yang memecahkan kameranya yang dilihat di Moniter biliknya telah mati dibunuh dan mayat lelaki tersebut memegang jantung . Dalam keadaan itu Emely tiba-tiba dikejutkan dengan tangan yang memegang bahunya dan memukul kepalanya dengan kayu . Emely jatuh dan pengsan disebelah mayat lelaku tersebut .

<Bersambung>

0 Orang Kata:

Post a Comment