Pages

Jul 26, 2013

Ramadan Bersama Dugaan



Pesan seorang sahabat:  "Kalau Allah tak sayang kita, Allah akan biar kita tanpa sebarang ujian atau dugaan sehingga kita leka.." Setiap ujian itu adalah sebenarnya tanda kasih sayang Allah untuk kita supaya kita sentiasa dengar merintih dan merayu padaNya. itu sebenar.

Bulan Ramadhan kali ini, banyak isu yang timbul. Ashraff Muslim kahwin lagi. Kisah Abby Abadi kahwin  lelaki muda. Kisah Mesir yang masih tak redha. dan terbaru kisah mengenai seorang ibu yang baru kematian anaknya 5 tahun. Saya sendiri ada kisah yg sedih dalam bulan Ramadhan kali ni.

Kisah saya ini tidaklah sepenting kisah yang saya listkan di atas , namun bagi saya , saya tetap manusia , Kata Sainstis kalau kita tertekan kita perlu luahkan , tapi siapa saya , kalau saya luahkan ada orang peduli , Tapi sekarang saya mulai sedar , jika manusia tidak mahu dengar rintihan hati ini . Saya masih ada tempat mengadu . Saya ada Allah dengan saya . Ustaz Hanis kata , jangan takut dan jangan sedih . Dan kini Allah tempat paling baik untuk luahkan . Dalam situasi ini , saya tahu silap saya . Bila susah baru ingat Allah , tapi jika melalui kisah saya ini , Sidang Pembaca mengambil ikhtibar .

Allah tak pernah lupakan kita , Kita saja yang selalu lupa kita , Allah sayang Hambanya , cuma Hambanya saja yang kadang-kadang Alpa dengan PenciptanNYA. Allah pernah  BerFIRMAN :

"  Dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa jua yang kamu lakukan."


 Allah mengigatkan kita , bahawa Allah tahu secara MenDALAM apa yang kita lakukan , jika kita sedih Allah tahu mengapa kita sedih ...

WAllahualam...

0 Orang Kata:

Post a Comment