Pages

Jul 3, 2012

Satu Hari Hatiku Jauh Dari Allah

Assalamualaikum

Sebagai renungan ....

Kisah ini berlaku pada 1 July 2012, Dari waktu subuh , aku dikejutkan oleh ibu ku . tetapi syaitan menggangguku. Aku tidak menunaikan subuh. Aku lalai sehingga tidak solat zohor dan menipu ibu bapaku . Aku teringgat ada seorang ustaz pernah berceramah. " Allah berfirman , Kalau orang itu bertaraf kafir Allah akan berinya segala yang dia kehendaki." Itu yang berlaku padaku. Aku kini baru sedar yang hatiku telah jauh dari Allah tetapi Allah tidak pernah jauh dari aku. Allah sentiasa memperengati aku. Dari waktu pagi hingga ke Asar . Aku dalam keaddan seronok semua yang aku mahu semuanya siap. Semuanya telah berlaku dalam keadaan yang terkawal.

....


Lama kelamaan aku rasa sesuatu yang hilang iaitu kehidupan.Seketika aku terfikir . Mana diri aku . Adakah aku masih hidup di Dunia Ini atau hilang dimakan usia. Kenapa aku rasa begini. Aku melihat kelangit . Memikirkan kemana aku sekarang . Lama-kelamaan aku mula stress. Aku mengambil keputusan mengambil wuduk dan solat . Lama-kelamaan aku mula tenang . Kini baru aku tahu Allah sentiasa bersamaku.

Thanks Allah....



0 Orang Kata:

Post a Comment